• 1401/05/25
  • 0

چهار روش برای اینکه خودروی خود را کاملاً نو نگه دارید

بسیاری از صاحبان خودرو در واکس زدن و شستن خودروهای خود برای ایجاد ظاهری آراسته مهارت دارند. اکثر این افراد دوست دارند تا زمانی که ممکن است ظاهر خودروی خود را کاملا جدید نگه دارند. ماشینی که همیشه براق باشد نه تنها باعث رضایت مالک است بلکه ارزش فروش مجدد بالاتری را در مقایسه با خودرویی با ظاهر فرسوده خواهد داشت. برخی ممکن است فکر کنند حفظ ظاهر خودرو به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد، اما این تصور درست نیست و در واقع مراحل ساده ای برای دستیابی به ماشینی با ظاهری درخشان و بی نظیز وجود دارد. در اینجا به چهار روش کلی اشاره شده است:
1. یک روتین برای حفظ و نگهداری قسمت های مختلف خودروی خود داشته باشید
حفظ و نگهداری قسمت های داخلی و خارجی یکی از ترفندهایی است که باعث می شود خودروی شما همیشه جدید به نظر برسد. می توان در این جهت کارهایی انجام داد که سایش و پارگی را به حداقل رساند. به عنوان مثال داشتن لاستیک کدر باعث می شود وسیله نقلیه شما قدیمی تر ار آنچه هست به نظر برسد. با استفاده از محصولات براق کننده لاستیک، بعد از شستشو ظاهری درخشان و نو به آن ببخشید. همچنین می توان از یک پاک کننده و محافظ برای قسمت های چرمی استفاده نمود زیرا آنها مستعد کدر شدن هستند و همین موضوع باعث می شود صندلی های شما کهنه به نظر برسند. این ها تنها برخی از کارهایی است که می توانید به سادگی انجام دهید تا ظاهر خودروی خود را کاملاً جدید نگه دارید.

2. خودروی خود را به طور منظم بشویید
شستشوی ماشین ممکن است کاری رایج به نظر برسد اما معمولا به روشی اشتباه انجام می گیرد. در حالی که اگر به درستی و به طور منظم انجام شود می تواند یک روش مطمئن برای حفظ ظاهر خودروی شما باشد. شستشو را همیشه از بالا و نه از پایین شروع کنید. فقط از شامپوهای مخصوص ماشین استفاده کنید چرا که سایر شوینده ها ممکن است حاوی موادی باشند که باعث آسیب رساندن به رنگ خودرو و یا از بین بردن سرامیک و دیگر پوشش های محافظتی شوند. هنگام تمیز کردن شیشه‌ها و آینه‌ها حتما از محصولاتی استفاده کنید که برای این منظور ساخته شده‌اند زیرا سایر مواد شوینده می‌توانند فرآیند مات و کدر شدن را تسریع نمایند. همیشه از یک دستمال جداگانه برای تمیز کردن چرخ ها استفاده کنید تا از ورود گرد و غبار حاصل از ترمز به سطح جلوگیری شود. همچنین حتی الامکان محصولات شوینده را مستقیماً روی ماشین اسپری نکنید.

3. فوراً از شر لکه ها خلاص شوید
هر روز چیزهای خارجی زیادی مانند باقی مانده حشرات، شیره درختان، قیر، لکه های آب، فضولات پرندگان و غیره به خودروی شما می چسبند. برای پاک کردن آن ها تا زمان فرا رسیدن شستشوی ماشین صبر نکنید بلکه هر زمان که هر نوع لکه را مشاهده کردید، مقداری از یک شوینده ماشین را روی دستمال مناسب ریخته و فوراً آن را پاک کنید. به این ترتیب همواره باید یک شوینده مناسب در خودروی خود داشته باشید. بسیاری از این لکه ها به رنگ ماشین آسیب می رسانند و باعث فرسایش و خوردگی می شوند. باقی مانده حشرات و فضولات پرندگان اسیدی می باشند، شیره درختان بسیار چسبنده است، قیر و لکه‌های آب سخت به سختی از بین می‌روند و گرد و غبار حاصل از ترمز زنگار ایجاد می کند. با این موارد آشنا شوید و برای رفع آن ها در اسرع وقت اقدام کنید.

4. ماشین خود را واکس بزنید
عمل واکس زدن اگر به درستی انجام شود تأثیرات بسیار خوبی بر ظاهر داخلی و خارجی خودروی شما می گذارد. ایجاد براقیت مزیتی است که اکثرا از آن آگاه هستند اما باید دانست که واکس اثرات مثبت دیگری نیز دارد. واکس می تواند به عنوان یک لایه محافظ بین ماشین شما و مواد آلاینده عمل می کند به این ترتیب آسیب کمتری به رنگ خودرو وارد می شود. البته فراموش نکنید که از واکس زدن زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
با رعایت این نکات ظاهری نو و بی نظیر به خودروی خود ببخشید.

دیدگاه کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *