• 1401/12/13
  • 0

نحوه مراقبت، تمیز کردن و شستشوی پدهای پولیش

مقدمه:

ما همواره توصیه می کنیم که قبل از شروع به کار بر روی یک ماشین حتما چند پد یدکی با همان اندازه و زبری مورد نظر داشته باشید تا درصورت بی اثر شدن پد اصلی بتوانید آن را کنار گذاشته و با یک پد دیگر کار را ادامه دهید. با این روش می توانید بهترین نتیجه را از پولیش کاری خود در کوتاهترین زمان بگیرید. با وجود داشتن پد یدکی باز هم باید بعد از اینکه یک یا دو بخش را با یک پد پولیش کردید گرد و غبار و مواد پولیش باقیمانده بر روی پد را پاک کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که پد نباید بیش از حد گرم شود چون ساختار آن ضعیف شده و سطح آن صاف و نرم می شود و قدرت برش خود را از دست خواهد داد بنابراین استفاده از چند پد این امکان را می دهد که پد کمی استراحت کند و خنک شود.

نحوه تمیز کردن و شستشوی پد ها بسیار مهم می باشد چون با طولانی تر شدن عمر مفید پد ها مقدار زیادی در هزینه خرید پد می توان صرفه جویی نمود. در اینجا چند تا از بهترین روش های برای تمیز کردن پد های پولیش را توضیح می دهیم.

دو روش برای تمیز کردن پدها در حین پولیش کاری وجود دارد:

  1. ساده ترین راه برای تمیز کردن انواع پدهای پولیش با هوای فشرده است. در حالی که پد روی دستگاه پولیشر قرار دارد و در حال چرخش است، هوای فشرده را در مرکز پد قرار دهید و به آرامی به سمت لبه پد حرکت کنید. این باعث می شود پولیش یا ترکیبات اضافی از کنده و پاک شوند.
  2. در حالی که پد هنوز به دستگاه متصل است می توان با استفاده از یک برس تمیز کننده آنچه که بر روی پد چسبیده است را تمیز نمود. این روش در حین عملیات پولیش کاری بسیار مفید بوده و باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

 

نحوه شستشوی پد های پولیش:

1. یک سینک یا یک سطل را با آب گرم پر کنید و 50 تا 100 میلی لیتر از پاک کننده و یا مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. پدهای خود را به مدت 5-10 دقیقه در محلول حاوی شوینده خیس کنید. این کار باعث شکسته شدن و از بین رفتن چربی داخل فوم می شود.

 

2. و یا می توانید پس از خیس کردن سطح پد از محلول شوینده چند منظوره بر روی آن اسپری کنید.

 

3. از برس پاک کننده پد برای پاک کردن و شستشوی باقیمانده مواد پولیش از روی سطح پد استفاده کنید.

 

4. پد را کاملاً با آب تمیز آبکشی کنید تا کف باقیمانده کاملا پاک شود.

 

5. آب موجود در پد ها را با فشار بسیار ملایم بدون آنکه آنها را خم کنید خارج کرده سپس آنها را در معرض هوا خشک کنید، حتماً پد ها را طوری قرار دهید که پشتی آن رو به بالا باشد. این کار باعث می‌شود که آب در قسمت پشتی ته نشین نشود و چسب نگهدارنده فوم آسیب نبیند.

دیدگاه کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *