• 1401/10/28
  • 1

انواع آلودگی ها و چرک های خودرو در زمان شستشو و نظافت

  • چرک چرب : این نوع چرک معمولا در اطراف اگزوز خودرو ها تشکیل می شود که همراه با دوده آغشته به بخارات روغن سوخته و خاک است . این نوع چرک و آلودگی در کامیونها ؛ اتوبوس و مینی بوس ها  بسیار دیده می شود ( روش برطرف کردن آن  آبکشی خودرو سپس استفاده از شامپو تاچ لس کارماکر بعنوان  پری واش سپس شسشتو با شامپو واش اند واکس کارماکر می باشد )
  • چرکهای گل آلود : این نوع چرک در روزهای بارانی و برفی ایجاد میشود که اغلب  حاوی گل خیابانها به همراه نمک و مواد معدنی می باشد همچنین اگر خودرو در زمینهای کشاورزی رفته باشد آغشته به کود نیز می باشد . این نوع چرک و آلودگی نیز در همه خودروها همچنین کامیون؛ اتوبوس و مینی بوس  بسیار دیده می شود ( روش برطرف کردن آن  آبکشی خودرو سپس استفاده از شامپو تاچ لس کارماکرهمراه با آب ولرم  بعنوان  پری واش سپس شسشتو با شامپو واش اند واکس کارماکر می باشد )
  • چرک و لکه حاصل از فضولات پرندگان ؛ تخم پرندگان و اجساد حشرات:  این نوع چرک در اثر عبور طولانی مدت خودرو در جاده های بیرون شهر دیده می شود و فضولات پرندگان نیز زمانی رویت می شود که خودرو را زیر درختی که پرنده می نشیند پارک کرده باشیم . (  روش برطرف کردن آن آبکشی خودرو با آب گرم سپس استفاده از خمیر کلی درنهایت استفاده از شامپو تاچ لس کارماکر بعنوان  پری واش سپس شسشتو با شامپو واش اند واکس کارماکر می باشد )
  • چرک های حاوی گرده گیاهی : چنانچه در فصل بهار خودرو زیر درختان دارای گرده پارک شده باشد فردای آن روز گرده ها روی بدنه خودرو ریخته شده و بعد از یکی دو روز به آن می چسبد و دیگر براحتی هم پاک نمی شود. (  روش برطرف کردن آن آبکشی خودرو با آب گرم سپس استفاده از خمیر کلی درنهایت شسشتو با شامپو واش اند واکس  کارماکرمی باشد  توجه داشته باشید به هیچ عنوان استفاده از پودرهای ساینده  کف شوی که در برخی کارواشها متداول است توصیه نمی شود زیرا منجر به هالوگرام شده در دراز مدت رنگ بدنه خودرو کدر می شود )
  • چرک و آلودگی صمغ درختان : زمانی است که  خودرو زیر درخت حاوی صمغ  پارک شود و از درخت  بر روی خودرو صمغ ریزش کند ایجاد میشود  که بسیار چسبنده بوده و براحتی به کلیر آسیب می رساند . ( روش برطرف کردن آن استفاده از روغن تربانتین و کرم پاک کننده دست مکانیک کارماکر  سپس آبکشی خودرو با آب ولرم درنهایت شسشتو با شامپو واش اند واکس کارماکر می باشد )
  • چرک و آلودگی قیر و روغن : زمانی که خودرو از خیابانهای تازه آسفالت شده عبور کند دور گلگیر ذرات چسبیده قیر مشاهده می شود. ( روش برطرف کردن آن استفاده از موتور شوی حلالی کارماکر سپس آبکشی خودرو با آب ولرم درنهایت شسشتو با شامپو واش اند واکس کارماکر می باشد )
  • چرک و لکه حاصل از آب سخت : زمانیکه خودرو زیر لوله فاضلاب که ریزش دارد پارک شده باشد . این اتفاق می افتد .این نوع چرک نیز براحتی به کلیر آسیب می رساند. ( روش برطرف کردن آن آبکشی خودرو با آب ولرم سپس استفاده ازکمی سرکه و درنهایت شسشتو با شامپو واش اند واکس کارماکر می باشد )
  • چرک و آلودگی خرده فلز و براده های زنگ زده و لاستیک سوخته : معمولا با هر بار ترمز کردن خودرو مقداری از دیسک و صفحه برداشته شده با دوده لنت و لاستیک سوخته  آغشته شده به رینگ و بدنه خودرو میچسبد که بسیار اکسید کننده و ساینده خواهد بود . ( روش برطرف کردن آن آبکشی خودرو با آب ولرم سپس استفاده از رینگ شوی کارماکر با اثر بلاد افکت و درنهایت شسشتو با شامپو واش اند واکس می باشد )
دیدگاه کاربران
  1. صفر تا صد شستشوی ماشین - کارماکر
    1401/10/29

    […] انواع آلودگی ها و چرکهای خودرو در زمان شستشو و نظافت […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *