• 1402/01/20
  • 0

چگونه خودروی سرامیک شده را بشوییم؟

اختراع پوشش های سرامیکی یکی از مهم ترین نوآوری ها در تاریخ دیتیلینگ خودرو به شمار می رود. پس از چندین دهه پیشرفت در تولید انواع واکس، حال سرامیک یک گزینه جدید و مناسب برای ایجاد یک لایه محافظ بر روی رنگ و پوشش شفاف خودرو می باشد. پوشش‌های سرامیکی براقیت بالایی به سطح می بخشند و در مقایسه با انواع واکس محافظت طولانی‌تری در برابر آب، آلودگی و مواد شیمیایی ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال واکس های بر پایه کارنوبا دوامی در حد چند هفته تا چند ماه دارند در حالی که ماندگاری پوشش های سرامیکی به ویژه در انواع تخصصی تر به چندین سال نیز می رسد. با تمام مزایایی که پوشش های سرامیکی دارند اما گاهی در مورد آن ها بیش از حد اغراق می شود. باید باور کنید که این پوشش ها ضدگلوله نیستند. آن ها یک نیروی جادویی در اطراف وسیله نقلیه شما ایجاد نمی کنند و در برابر همه عوامل آسیب رسان غیر قابل نفوذ نیستند. اساساً، سرامیک یک لایه با دوام و ماندگاری بالا است که با پوشش شفاف ماشین پیوند برقرار می کند و به حفظ آن در شرایط جوی نامساعد و هنگام قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی کمک می کند. بنابراین وظیفه پوشش سرامیکی علاوه بر ایجاد براقیت و درخشندگی تحمل برخی از آسیب هایی می باشد که در نبود آن متوجه لایه شفاف خودروی شما خواهد بود. درک همه این موارد به شما کمک می کند تا متوجه شوید که حتی پوشش سرامیکی نیز آسیب پذیر است و برای این که به بهترین شکل ممکن عمل نماید به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. بنابراین، بهتر است از همان ابتدا نحوه شستشو و مراقبت از وسیله نقلیه با پوشش سرامیکی را یاد بگیرید.

ممکن است تصور کنید پس از اعمال پوشش سرامیکی نیازی به شستشوی اتومبیل خود ندارید، اما این دور از واقعیت است. اگرچه یک ماشین با روکش سرامیکی راحت‌تر آب و آلودگی ها را دفع می‌کند و به این ترتیب برای زمان طولانی‌تری تمیز به نظر می رسد، اما به هر حال به مرور زمان کثیف می گردد و باید شسته شود. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد محافظ سرامیکی بدانید این است که شستشوی خودرو تا معمولاً هفت روز پس از اعمال پوشش توصیه نمی شود. در واقع با این کار به ماده سرامیکی فرصت کافی می دهید که با سطح پیوند برقرار کند و پوشش به طور کامل تشکیل شود. البته مدت زمانی که خودرو باید خشک نگه داشته شود برای برندهای گوناگون متفاوت است و برای تعیین دقیق آن باید به دستورالعمل های شرکت سازنده مراجعه گردد. پس از گذشت این زمان در صورت نیاز و با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آن اشاره شده است می توانید اقدام به شستشوی خودروی خود نمایید:

  • سعی کنید از شامپویی استفاده کنید که برای ماشین های سرامیک شده طراحی شده است. این دسته از محصولات pH خنثی دارند و به پوشش سرامیکی آسیب نمی رسانند. استفاده از محصولات قوی و یا شوینده های خانگی باعث از بین رفتن پیوند سرامیک با سطح می شود و طول عمر آن را کاهش می دهد.
  • از شستشوی دستی استفاده کنید و از رفتن به کارواش های اتوماتیک خودداری نمایید زیرا برس‌های مورد استفاده در آن ها می‌تواند باعث تخریب پوشش سرامیکی شود. ماشین خود را با دست و با استفاده از یک دستمال یا دستکش خیلی نرم آغشته به شامپوی مخصوص پوشش سرامیکی بشویید.
  • در صورتی که نمی خواهید به صورت دستی ماشین خود را بشویید، می توانید از محصولات تاچلس با pH خنثی استفاده کنید. این محصولات معمولاً با نام Snow Foam در بازار عرضه می شوند. به هیچ وجه از محصولات تاچلس قلیایی استفاده نکنید. البته در این روش به یک فوم پاش نیاز دارید تا ماده شوینده به صورت کف غلیظ خارج شده و با قرار گرفتن بر روی سطح بدون دخالت دست منجر به سست شدن پیوند آلودگی ها و جدا شدن آن ها گردد.
  • پس از اتمام شستشو حتماً با استفاده از یک پارچه میکروفایبر نرم سطح را خشک کنید. اگر چه پوشش سرامیکی باعث خاصیت آبگریزی می شود و تشکیل لکه های آب را کاهش می دهد اما به هر حال این ویژگی صد در صد نیست.
  • نکات عمومی مربوط به شستشوی بهتر خودرو را در مورد موارد سرامیک شده نیز رعایت کنید. به عنوان مثال شستشو را در سایه و از بالا به پایین انجام دهید.
دیدگاه کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *