• 1401/12/22
  • 0

چربی زدا و آماده ساز رنگ خودرو

آماده سازی بدنه خودرو قبل از اعمال هر گونه پوشش محافظ جدید مانند سرامیک و واکس امری بسیار مهم و ضروری در دستیابی به نتیجه مطلوب می باشد. هرگاه اقدام به سرامیک و یا واکس نمودن خودروی خود می نمایید قبل از هر چیز باید سطح را از هر گونه چربی و آلودگی پاک کنید تا پوشش مورد نظر به طور موثر با سطح پیوند برقرار کند و حداکثر دوام و ماندگاری را داشته باشد. اگرچه شستشوی ماشین با شامپو نخستین اقدام برای آماده سازی رنگ می باشد اما برخی آلودگی ها در این مرحله پاک نمی شوند و به همین دلیل باید از محصولات چربی زدا و آماده ساز رنگ خودرو استفاده نمود. این محصولات که در بازار با نام های گوناگونی مانند Finish Control، Control Cleaner، Surface Prep، Panel Prep و Wax & Grease Remover عرضه می شوند، معمولاً شامل حلال های الکلی (مانند ایزوپروپیل الکل)، حلال های نفتی و یا مخلوطی از آن ها می باشند. محصول چربی زدا و آماده ساز رنگ خودرو به طور کامل روغن، گریس و واکس های قدیمی را که مانع اعمال هرگونه پوشش جدید می شوند، پاک می کند و به این ترتیب سطح را برای تشکیل پوششی با دوام و ماندگاری بالا آماده می نماید. عملیات آماده سازی رنگ را به دقت انجام دهید زیرا همان طور که گفته شد هر گونه چربی و آلودگی می تواند میان سطح و ماده مربوط به پوشش حایل شود و از تشکیل پیوند جدید در آن ناحیه جلوگیری بعمل آورد و به همین دلیل پوشش هایی که بدون آماده سازی مناسب بر روی سطح اعمال می شوند سست بوده و از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

علاوه بر آماده سازی بدنه خودرو قبل از اعمال سرامیک و واکس، از محصول چربی زدا می توان در طول فرآیند پولیش کاری نیز استفاده نمود. برجای ماندن بقایای پولیش هنگام فرآیند پولیش کاری مانع از بررسی میزان پیشرفت در کار می شود اما با استفاده از محصول آماده ساز رنگ می توان تمام ذرات مزاحم را از بین برد و سطح را به ویژه پس از مرحله نهایی عملیات برای ارزیابی و تشخیص هولوگرام های موجود آماده نمود. بنابراین با استفاده از این محصول می توان به یک نتیجه عالی و بدون نقص در عملیات پولیش کاری دست پیدا کرد.

 

آماده سازی بدنه خودرو قبل از اعمال سرامیک و واکس

 

محصولاتی را که بر پایه حلال های الکلی هستند، می توان برای تمیز کردن شیشه های اتومبیل نیز به کار برد. البته برای این کار نخست باید محصول را با مقدار مناسبی از آب رقیق نمود. با توجه به این که اغلب این محصولات مخلوطی از حلال های گوناگون می باشند حتما به نکات ایمنی درج شده بر روی لیبل توجه کنید و از آن ها بر روی سطوح گرم استفاده نکنید. همچنین از اسپری نمودن محصول بر روی سطوح تازه رنگ شده خودداری کنید و قبل از استفاده جهت اطمینان بیشتر بر روی قسمت کوچکی از بدنه تست کرده و در صورت نیاز با آب رقیق نمایید زیرا برخی از محصولات در غلظت بالا به رنگ خودرو آسیب می رسانند.

 

دیدگاه کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *