• 1401/05/31
  • 0

جزئیات خودرو یا CAR DETAILING

توجه به جزئیات خودرو و یا CAR DETAILING فعالیتی است که وسیله نقلیه را در بهترین حالت ممکن، به ویژه از نظر آرایشی، و نه مکانیکی نگه می دارد.

این امر با حذف هر دو آلاینده‌های مرئی و نامرئی از داخل خودرو و صیقل دادن سطح بیرونی بدون لک اولیه به دست می‌آید.

ابتدایی ترین گزینه های جزئیات عبارتند از شستشوی بیرونی و واکس، جاروبرقی داخلی، تمیز کردن پنجره و پرداخت سطح.

زمینه :

خدمات جزئیات حرفه ای و فروش محصولات , هم به حرفه ای ها و هم به علاقه مندان نشان دهنده حضور تجارتی بزرگ در مکان هایی است که خودروها وسایل اصلی حمل و نقل هستند.

تنها در ایالات متحده تا آوریل 2014، صنعت جزئیات حرفه ای خانگی خانه بیش از 9 میلیارد دلار درآمد داشته است.

اجزای جزئیات

جزئیات , بیشتر از اینکه یک فرآیند تمیز کردن برای زیبا جلوه دادن وسیله نقلیه باشد، یک رویکرد سیستماتیک برای کمک به افزایش عمر آن با روش‌ها و محصولاتی است که عناصر مضر محیطی مانند آلودگی، آفتاب، زمستان‌های سخت و غیره را کاهش می‌دهد.

 

نگهداری یا بازسازی مناسب وسایل نقلیه برای نگاه کردن به بیرون و داخل آن‌ها به گونه‌ای که گویی از نمایشگاه یک فروشنده خودرو آمده‌اند، ارزش فروش مجدد آنها را افزایش می‌دهد. جزئیات خودرو مستلزم دانش تکنیک های مناسب و استفاده از ابزارها و محصولات است

جزئیات به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: بیرونی و داخلی (یا کابین). محصولات و خدماتی وجود دارند که به طور خاص بر این دو حوزه تمرکز دارند.

جزئیات بیرونی شامل تمیز کردن و بازیابی یا فراتر از وضعیت اولیه سطح روکش خودرو (معمولاً رنگی با روکش براق)، تزئینات کرومی، پنجره‌ها، چرخ‌ها و لاستیک‌ها و همچنین سایر اجزای قابل مشاهده در نمای بیرونی خودرو است.

مجموعه ای از محصولات و تکنیک های جزئیات ، بر اساس نوع سطح خودرو و شرایط، یا خرده فروشان یا ترجیح مشتریان استفاده می شود.

محصولات شامل، اما نه محدود به موارد زیر است: مواد شوینده، سورفکتانت ها، چربی زداهای بدون اسید (برای تجزیه کثیفی و خاک)، خاک رس جزئیات (برای حذف آلودگی های سطحی نامرئی)، موم ها، روکش های سیلیکونی و غیرسیلیکونی برای تزئینات پلاستیکی و لاستیک ها. ترکیبات و صیقل دهنده ها برای بازکردن و بهبود بازتاب رنگ و همچنین انواع اعمال کننده ها، برس ها و حوله های خشک کن.

جزئیات داخلی شامل تمیز کردن عمیق کل کابین داخلی است فضای داخلی خودرو در 50 سال گذشته از مواد مختلفی مانند روکش فرش مصنوعی، وینیل، چرم، الیاف طبیعی مختلف، کامپوزیت های فیبر کربن، پلاستیک و موارد دیگر تشکیل شده است که استفاده از انواع تکنیک ها و محصولات تمیز کننده را ضروری می کند.

جاروبرقی جهت جمع آوری خاک و زباله ها استفاده می شود و لکه های اثاث یا لوازم داخلی ممکن است با استفاده از بخارشوی، مواد شیمیایی مایع و فوم و همچنین برس پاک شوند. علاوه بر این، برخی از سطوح غیر متخلخل ممکن است جلا داده شوند.

دیدگاه کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *